Στο χωράφι σας τραβάτε την πρώτη αυλακιά όπως βγει, με σκοπό να κάνετε τον λάκκο στον οποίο θα βάλετε στη συνέχεια τις δεξιές ρόδες του τρακτέρ σας. Στη συνέχεια μπαίνετε σ’ αυτή την αυλακιά που δημιουργήσατε, προχωράτε μερικά μέτρα την δεύτερη αυλακιά και σταματάτε για να ρυθμίσετε το άροτρο.
Όταν το τρακτέρ είναι γερμένο μέσα στην αυλακιά, ένα σωστά ρυθμισμένο άροτρο, έχει τα παρακάτω χαρακτηριστικά
Το πλαίσιό του είναι παράλληλο με το έδαφος χωρίς να γέρνει αριστερά, δεξιά, εμπρός ή πίσω.
Το πρώτο υνί κόβει όσο και τα άλλα.
Ο επάνω τρίτος δεσμός (φυτίλι) στο τρακτέρ είναι συνέχεια του διαμήκους άξονα του τρακτέρ χωρίς να στρίβει αριστερά ή δεξιά και έχει μία ελαφρά κλίση (περίπου 15º) κατεβαίνοντας προς το τρακτέρ.
Ακολουθάει το τρακτέρ τελείως ίσια, χωρίς να «τραβάει» προς μία κατεύθυνση.
Οι δύο κόντρες των μπράτσων υδραυλικού (καδένες ή μπράτσα) δεν είναι τεζαρισμένες αλλά είναι λάσκα.
Πρέπει τα σταβάρια να είναι κάθετα στο έδαφος ή με άλλα λόγια το άροτρο να μη γέρνει ούτε αριστερά ούτε δεξιά.
Αυτό επιτυγχάνεται με μάζεμα και άπλωμα των τιραντών που ανεβοκατεβάζουν τα μπράτσα του υδραυλικού στο τρακτέρ και με περιστροφή του εγκάρσιου άξονα του αρότρου με τις δύο ζέψεις.
Ρύθμιση οριζοντίωσης
Το άροτρο δεν πρέπει να γέρνει μπροστά, δηλαδή να μυτιάζει, ούτε να γέρνει πίσω.
Αυτό το ρυθμίζετε από τον τρίτο επάνω μπράτσο του τρακτέρ (φυτίλι) με άπλωμα ή με μάζεμα.
Ρύθμιση πρώτου σημείου κοπής
Μετράτε την απόσταση δύο πλαϊνών υνιών και έστω ότι αυτή είναι Α. Θα πρέπει να ρυθμίσετε και το πρώτο υνί ώστε να κόβει στο ίδιο πλάτος. Θα πρέπει η απόσταση ανάμεσα στο πρώτο υνί και την νοητή προέκταση της μέσα επιφάνειας της πίσω ρόδας (ή με άλλα λόγια μέχρις το σημείο που είναι ήδη κομμένο το έδαφος από την προηγούμενη αυλακιά) να είναι και αυτή Α. Αυτό το επιτυγχάνετε χαλαρώνοντας τις βίδες που συγκρατούν τον εγκάρσιο άξονα του αρότρου και προχωρώντας ολόκληρο το άροτρο αριστερά-δεξιά.
Ευθυγράμμιση αρότρου
Εάν το άροτρο ακολουθάει το τρακτέρ στριμμένο, και αυτό φαίνεται από το ότι το τρίτο επάνω μπράτσο του τρακτέρ (το ραντάρ) δεν είναι ίσια προέκταση του τρακτέρ, τότε ρεγουλάρετε τον εγκάρσιο άξονα του αρότρου. Ο άξονας αυτός γυρίζοντας γύρω από τον εαυτό του μεταφέρει εμπρός και πίσω τα δύο σημεία σύνδεσης με το τρακτέρ, είτε αυτά είναι πείροι, είτε είναι καμάρες με τρύπες για τον πείρο.
Η περιστροφή επιτυγχάνεται με ένα ρεγουλατόρο που υπάρχει σε πολλά άροτρα.
Εάν σας άρεσαν τα παραπάνω, γράψτε τα στοιχεία σας για μελλοντικές ενημερώσεις.